Jobb i Eneas

Business Intelligence system- & forretningsutvikler

Eneas ble grunnlagt i 1995 og har hurtig vokst til å bli en av Skandinavias ledende aktører innen samkjøps- og energitjenester. Vi skaper verdier for over 35 000 virksomheter innen næringseiendom, industri og landbruk.

Konsernet består i dag av 300 ansatte og har kontorer i Drammen, Trondheim, Östersund, Göteborg, Stockholm, Hämeenlinna og Tampere. Konsernet har 737 MNOK i budsjettert omsetning 2018. Eneas forvalter strøminnkjøp på over 7 TWh årlig.

Eneas er eiet av private equity selskapet Norvestor www.norvestor.com. Med god lønnsomhet og rask vekst har Eneas høye ambisjoner for videre utvikling. Konsernet jobber gjennom kjerneverdiene; kundefokus, engasjement, gjennomføringsevne, pålitelighet og nytenkning.

Bakgrunn:                                                                                                                     

Eneas består av 3 hovedfagområder: Energirevisjon (Energy Audit) dvs. fakturakontroll, Samkjøp av strøm (Energy Sourcing) hvor vi jobber med oppfølging av kundeporteføljer og prissikringer, samt Måling og energiadministrasjon (Metering Management) av leietagere i større kjøpesentre/næringsbygg. Disse fagområdene krever komplekse systemer og innovasjon og derfor er vi på utkikk etter en ny person til vårt Business Intelligence team.

Du har kompetanse og erfaring innenfor Buisness Intelligence utvikling. Du ønsker å fortsette med å utvikle «state of the art» Business Intelligence og Management Information system, men ønsker også å jobbe noe med forretningsmessige analyser og presentasjoner til konsernledelse og styre.

Du vil samarbeide tett med vårt analyse-team, samt medarbeidere i forretningsområdene. Stillingen er nyopprettet og rapporterer til Chief Business Intelligence Officer.

Ansvar:

  • Skape «State of the art» Business Intelligence og Management Information system, som bidrar til økt innsikt og profesjonell håndtering av kundemassen
  • Videreutvikle vår DWH og QlikView løsning for å sikre at god innsikt i selskapets kundeportefølje og lønnsomhet er lett tilgjengelig
  • Utvikle og drifte en moderne og brukervennlig online kundeportal løsning
  • Bidra med å profesjonalisere våre systemløsninger for salg og CRM slik at vi oppnår best mulig system støtte for salg og kundeservice
  • Sikre høy datakvalitet og datasikkerhet i systemene som understøtter våre prosesser
  • Måle, analysere og visualisere data som beslutningsmateriale til konsernledelsen
  • Godt samarbeid med krav-stillere, medarbeidere og systemsamarbeidspartnere

Hovedoppgaver:

  • Utvikling (herunder programmering) og vedlikehold av våre Business Intelligence og Management Information system (SuperOffice, TimeExtender datavarehus, QlikView, mm)
  • Utvikle systemer og applikasjoner som effektiviserer forretningsprosessene
  • Etablere gode og lett tilgjengelige datauttrekk, KPI’er, grafiske visualiseringer og rapporter
  • Utarbeide forretningsmessige analyser og fremstillinger av kundeutviklingen av høy kvalitet, hovedsakelig innenfor salgsprosesser, kundeutvikling og churn management
  • Utvikling/programmering og drift av moderne kundedialog systemer (online webportal), herunder også ansvar for utsendelse av kundekommunikasjon
  • Dokumentasjon av forretningskritiske definisjoner, prosesser og systemer
  • Systemansvar i prioriterte utviklingsprosjekter

Kompetanse og egenskaper:

  • Siv ing, siv øk, eller annen relevant høyere utdanning
  • God erfaring innenfor BI og DWH som fagfelt, herunder programmering og databasehåndtering, gjerne kjennskap til Qlik View
  • Forstår hvordan BI kan understøtte ledelsens og fagmiljøenes behov og utfordringer
  • Sterke analytiske evner/problemløsningsevner og kommersiell forståelse
  • Positivt med kompetanse og erfaring fra utvikling av kundeportal og CRM systemer
  • Solide Excel-kunnskaper og modelleringsevne
  • Evne til å lage gode og pedagogiske illustrasjoner
  • Beherske norsk og engelsk flytende, både muntlig og skriftlig, ut i fra geografisk plassering og konsernspråk

Om deg

Du har et stort driv og egen motivasjon. Godt humør, samt en personlig ambisjon om å levere og utvikle deg. Du er proaktiv og har stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne. Dine gode samarbeidsevner og din personlighet passer med selskapets kjerneverdier.

Vi tilbyr deg en spennende hverdag:

Eneas tilbyr 100 % fast stilling, varierte oppgaver og påvirkningsmuligheter. Du blir en del av et kunnskapsrikt og godt arbeidsmiljø som gir muligheter for faglig og personlig utvikling. Vi tilbyr meget gode betingelser og trygghet gjennom konsernets personalordninger.

Arbeidsstedet blir i hovedsak på vårt flotte og energieffektive hovedkontor i Drammen på toppen av Aass Bryggeri i Ole Steens gt 10, 3015 Drammen, Norge. Noe reisevirksomhet må påberegnes.

Om du synes dette høres spennende ut så sender du en kortfattet søknad med CV til HR Director Eneas Group, Tore Christian Lie. tore.christian.lie@eneas.no

Søknadsfrist 18. januar 2019. Tentativ oppstart mai. Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til Tore Christian Lie +47 954 71 600. Alle henvendelser vil bli behandlet konfidensielt.

I tråd med vår personvern policy så ber vi om at søkere ikke sender sensitiv personlig informasjon på mail (Personnummer etc). Søknad og CV vil bli slettet 3 måneder etter søknadsfrist.

For mer informasjon om Eneas:

www.eneas.no

Eneas kunder og leverandører:

http://eneasnett.no/

Eneas sosialt:

http://detskjerieneas.no/

Eneas FAQ:

http://eneas-faq.no/

Eneas blogg:

http://blogg.eneas.no/